Thursday, May 6, 2010

Perlukah mempunyai Internet di Rumah?

Aku sekarang tgh berkira2 nk beli broadband celcom ni.samaada nk beli or tak. sebelum ni x pernah terpk pn nk ada internet dirumah di atas sebab2 :
  • di office keje aku adalah mengadap pc dari 8.30 am - 6.00 pm, tu kalau blk on time la kn...kalau tak akan jd lebih la masanya. So aku rs x perlu la kt umah pn nk ngadap pc..
  • balik rumah otak aku rs dh penat sbb keje aku mmg berfikir sentiasa. ye la..duk memikir coding2 tu sume. nk settlekn error lg...penat beb..tu aku la...x tau la org lain...org lain maintain je kot..ekekeke...
  • balik rumah huru hara ngan mikael plak...haha...camne la mikael nk dpt adik lg nih! baru sorg tp dh macam 5 org...hehe..
Ms mula2 lepas grad dulu, aku start bt keje freelance dulu...so smpi skrg still contact2 lg member2...kdg2 ade member nk bg project. tp sebab2 di atas, membataskan segala pergerakan aku ni. ye la...kalau nk coding2 kt umah pn, at least perlukan internet jgk.susah kalau xde. dan yg paling penting, mestila perlu mengorbankan ms sedikit. macam org bt bisnes online la kot ek? mesti korang perlu sentiasa online kn untuk melayan pertanyaan customer.

Lagi satu, weekend mesti blk kampung. kecuali la kalau hubby bz x dpt blk or ade hal lain mcm kenduri or something else..

So sekarang aku rs macam memerlukan broadband di rumah kerana
  • ade member nk bg project
  • skrg lebih suka beli brg online sbb jimat ms, tp kt opis x sempat nk surfing.
  • nk buka FB...hehe...ini pn bole jd reason...bkn pe, kt opis certain menu dh kene blok.
  • suka kalau Mikael jd celik IT. dgn pengawasan la...
  • nak download movie, sbb dh xde ms nk tgk wayang, dan nk download kt opis xleh. tp x tau la kalau guna broadband leh download ke tak...

3 comments:

Imma said...

Extremely WAJIB ada..Sebab??
1. nak relax2 tenangkan fikiran..
2. ipdate pasal berita and info terkini
3. of kos utk tak ketinggalan dlm ICT and tech
4. keep in touch with all friends - kat offc ngadap PC sbb uat kerja..ni ngadap sbb nak rehatkan kepala
5. broadband skrg da murah..so bole laa..
6. sbb aku ngan internet tak bole dipisahkan..wuakakaka..
dan lagi
dan lagi
dan lagi
dan lagi...

beratus2 reason yg reasonable lah senang citer kena ada..heeee ;-)
Aku broadband di mana2 saja berada..broadband di hujg jari..di mana2 saja..bila2 masa ~wink2x~

Imma said...

Haa Adha...tambah sikit lagi:
* sbb aku adalah Androider ;-) lihat komen ke-4 @ http://immasurya.blogspot.com/2010/03/android-to-die-for.html

* sbb lepas ni ko plak kena amik award mcm ni http://immasurya.blogspot.com/2010/03/androider-couple-of-year.html

* sbb klu ada internet..cepat sikit ko approve comment2 aku nih...kih kih kih

Finally..Selamat Mensubscribe Broadband ;-)

adcom said...

ekekeke...br bole publish la ari ni.byknye reason yg aku x terpk.slalu kalau kt kmpg internet slow.aku tdk mempunyai kesabaran yg tinggi utk menunggu. kalau broadband x tau la. kalau adik aku punye psg kt umah aku tu. slow jgk. tgkla nnti cmne.

insya'allah...mesti kena ada jgk la nih...hehehe...setelah membaca reason dr imma.apetah lg pic di FB dh lama x ber update.

Related Posts with Thumbnails