Tuesday, November 16, 2010

Mikael dah Setahun Setengah

Pejam celik pejam celik, dah setahun setengah dah anak bujang aku ni. Dah lama tak buat entry pasal progress Mikael ni. ok serba ringkas nya :-

1) pantang dapat kasut, berlari2 aje...
2) dah pandai mintak nasi...acik...acik...banyakla jgk perkataan yg dia belajar...alhamdulillah...
3) bila kita ckp jom mkn nasi, dia pn berlari amik pinggan dia, pastu menuju ke depan periuk nasi sambil tadah pinggan...mintak nasi la tu...huhu....
4) pastu bila dh dapat nasi, letak atas meja, pastu pi amik kerusi dia(kerusi baby) yg ummi lipat sandar kt tepi dinding...tp dia x pandai bukak...terkial2 nk buka tp last2 nangis sbb x dpt buka...so ummi pun bukakan...so duduk sambil makan nasi...
5) lepas dah siap makan, bawak pinggan dan buang balance2 nasi ke tong sampah, then letak dalam sinki..kelentungggg..bunyi pinggan masuk kt sinki...hehe...pandai letak padahal kt meja bersepah2 nasi..mmm...tapi apa2 yang dia makan, sampah mesti buang sendiri kt tong sampah...x kasi org lain buangkan...
6) suka tengok upin ipin...pin pin...pin pin...siap hafal skrip volume one and movie...
7) bila dah rasa x selesa pampers penuh, dia ambil sendiri pampers suruh ummi tuka...kadang2 pampers x penuh pn...
8) nampak masjid je mesti sebut Allahuakbar Allahuakbar dengan gaya pelat dia...
9) dah pandai sebut nak susu...sebelum ni nak nak je...
10) kalau ummi marah dia buat dunno je...tp kalau ayah marah, kemain dia cembeng..pastu peluk ummi...hehe...suara ummi marah ke tak sama je kot..haha...

ok cukupla 10 je...malas taip...huhu...ni pun untuk tatapan Mikael jugak bila dah besar nanti....Insya'Allah...
Semoga Emir Mikael menjadi anak yang soleh dan menjadi hamba Allah yang taat padaNya...Amin...


konon bawak kereta la tu...

4 comments:

tney said...

lama jugak tak jumpa mikael..
cik tney bz la mikael.. hhuhu..

adcom said...

cik tney mmg selalu je bz...bz kumpul duit...hehe...

Anamarza said...

Patut la nampak berisi, pandai makan siap hulur pinggan lagi tu..

Salam perkenalan...

adcom said...

Salam perkenalan Anamarza...tq singgah sini...Mikael ni mmg budak debab..sekali dia hempap kite..aduhhh...terasa sakitnya...hehe...

Related Posts with Thumbnails