Bila menjual online ni, servis perkhidmatan teramatla penting. kita harus sentiasa cepat memberi feedback terhadap kehendak pelanggan. kalau x dapat cepat, u have to say sorry la kn...jangan la ego sangat...janganla sampai x reply email tu...
kenapa aku ckp mcm ni? ni semua gara2 membeli daripada assyaima..penjual tudung secara borong...seriknya nk beli lagi...masa kita buat order dan minta pengesahan sama ada stok ada ke tak. cepat je reply ade stok. suruh bayar. then bila dah bayar then okla..dia inform akan pos de next day la...
tunggu punya tunggu...barang pn sampai dalam masa 3 hari. TAPI yang sampai x cukup. siap tulis note kt resit, " barang akan dihantar kemudian" tanpa ckp apa reason. masa barang on de way, kita email la dia tanye dh pos ke. nk mintak tracking number. tapi TIADA feedback langsung. then masa tu dalam hati cakap xpela. mungkin bz.
pastu bila barang yang smpi x cukup, kita email la dia lagi. PUN xde feedback...ape punya terukla servis!
masa nk duit, cepat je. ni dah bayar, buat sambil lewa je.
Lagi satu kes member aku beli..secara borong jgkla. bole pulak dia hantar jenis lain. org tempah lain dia hantar lain. kalau xde stok just inform la kan...ni tak...bila call tanya, dia cakap stok yg u mintak dah abis. so replace dengan yang lain. tapi member aku xnak terima.mintak balik duit dan pos barang balik. diorg bole ckp "HOPE THIS IS OUR LAST DEAL!" perghhh..berlagak siuttt...
macam2 la kan...anyway semoga semua yg menjual online dapat meningkatkan servis perkhidmatan. termasuk la diri aku jugak...huhuhu...
Hepi besday to me!
1 year ago
2 comments:
Cik Daha , mcm bengang sgt nmpak.. patut ke kite boikot jer pembekal cm tuh..ermm..
huhu...x perlu la jd pembekal kalau malas layan customer kn...
Post a Comment