Wednesday, July 28, 2010

Mudahnya Dapat Kad Kredit


Gambar hanya sebagai hiasan semata-mata...

Hari ini nak story pasal kad kredit ni. sebab aku rasa sekarang mudahnya la nak dapatkan kad kredit. kenapa aku cakap macam tu? sebabnya aku pernah apply kad kredit di sebuah bank 5 tahun lepas tapi kene reject. tup3 dua tahun lepas dapat panggilan dari bank lain pulak, offer kt aku kad kredit dengan limit 5K u...huhuhu...aku dengan rasa sukacitanya menolak offer tersebut. ye la..byk hutang beb! tp dia suruh jugak ambil. cakap ni free je.guna baru bayar. macam2 lagi la dia ayat aku. last2 ambil juga la. dia suruh datang ke bank terdekat untuk ambil dalam masa sebulan selepas itu.

Bila dah ambil ingatkan sampai situ je la ending ceritanya sebab aku mmg x penah guna pun selepas itu. sebab taknak bt hutang lagi.. rupa2nya TIDAK!..sejak itu handphone aku tidak pernah aman. sentiasa mendapat panggilan yang tipu2 ni...ala..yang selalu lapor kat suratkhabar tu. angin tak...sehinggakan aku tak pernah angkat kalau keluar number stat with 016 dan kalau private number...nasibla kalau memang betul kawan yang call...huhu...aku bersyukur sangat sebab selalu dapat email peringatan berkaitan call tipu2 ni...so kita jadi alert la.

Ada 1 kes hamba ALLAH ni..kira aku kenal la. dapat sms mengatakan dia berhutang sebanyak sekian2 dan suruh bayar secepat mungkin. tapi dia x guna pn seperti yang tertulis. pastu dia call no tu balik dan bole tertipu dengan helah orang tu. siap kasi no untuk report kes salah guna kad kredit ni. bila dia call, pe lagi sume details peribadi dikorek...hamba Allah ni cite la kt aku lepas tu...aku tolong la menyiasat sume nombor2 tu. memang sah tipu. dengan segera hamba Allah ni block sume kad2 yang ada. termasuk kad atm, kad kredit. dah jd hal plak nk kene report polis...

Ada 1 kes lagi..adik aku la...dia baru register account di sebuah bank. then okla..dh bole guna..keluar masuk duit...tup3 dapat surat suruh aktifkan nombor je dah bole terus guna kad atm tu sebagai kad kredit juga...macam2 la sekarang ni nak suruh org berhutang...

So kawan2 berhati2 la ek...

2 comments:

amm said...

erkkk scary...both of us mmg xpki kad kredit & mmg xkn gn smpi bl2, insyAllah......ye, mmg kt sentiasa berhati2 d mn jua & setiap ms....

adcom said...

betul tu amm.skrg dh terminate kad tu pn still dpt call2 tu lagik. skrg diorg tuka no plak..stat with 014 plak. bila kita ckp x pakai kad kredit dh, dia terus letak. nmpk sgt menipu. padahal ms intro kemain lg.

Related Posts with Thumbnails