Friday, June 3, 2011

Safety Harness


Hari Ini nak story tentang safety harness atau alat keselamatan untuk kanak2 yang sedang membesar...last week aku beli Monkey 2-in-1 Safety Harness Bumble Bee dari mybbstore online. Ini gara2 kesukaran mengawal Mikael budak bertuah ni la. Dia kan suka kebebasan, tak suka orang pegang dia, suka mengexplore persekitaran. kalau dia dapat bebas, dia tak hirau orang lain dah. tak heran kat parent dia dah. tu yang risau kalau dia hilang. dahla kalau pergi Giant, memang selalu hilang.

So dengan harapan yang tinggi bende ni boleh membantu mengawal Mikael ni, aku pun beli la. So weekend lepas jugak pertama kali test ok ke tak...huhu...tapi dukacitanya, tak boleh control jugakla. Mungkin untuk budak lain ok la kot, tapi tidak Mikael. dia yang tarik aku. bukan aku yang tarik dia. ye la...bila dia xleh bebas, dia akan menjerit2 smpi aku segan ngan orang sekeliling. nampak macam tambat binatang ler pulak...hehe...tapi mikael ok sebab dia nak pakai setiap kali keluar, cuma dia tak suka kalau aku sekat2 dia nak lari2...

Susah kan...kita sebagai ibu bapa ni sentiasa risau takut anak dapat ape2 yang tak elok. Moga dia faham la nanti bila dah besar kenapa kita buat camtu...



tali yang melilit kepala monkey tu patutnya ibu yang kene pegang..pjg la jgk talinya...


nak bebas


masa bari smpi hotel, dia nmpk swimming pool...terus nak pegi sana...


terpaksa cabut tali tu yg pjg tu...


No comments:

Related Posts with Thumbnails